بندر سلطان قابوس مسقط عمان

بندر سلطان قابوس

بندر سلطان قابوس مسقط عمان

مقدمه

کشورعمان با نام رسمی سلطان نشین عمان شناخته می شود ،عمان کشوری در شرق شبه جزیره عربستان می باشد.

 پایتخت کشور عمان ، شهر مسقط بوده این کشور از از شرق به دریای عرب و از شمال به دریای عمان اتصال پیدا میکند و از جنوب با کشور یمن هم مرز بوده ، از غرب با عربستان صعودی و امارات متحده هم مرز میباشد .از قدیم عمان دارای حکومت پادشاهی بوده و همانند سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس از طریق فروش نفت ، ماهی گیری و کشاورزی کسب درآمد می کنند که منبع اصلی درآمد کشورعمان از طریق فروش نفت میباشد.

بندرهای  دریایی کشور عمان

بنادر دریایی به نقاطی اتلاق می شود که در کرانه دریا بوده و کشتی ها  در آن محل به منظور بارگیری و تخلیه بار  پهلو میگیرند یا لنگر می اندازند ، که در این نقاط تاسیسات و تجهیزات مخابراتی وجود دارد .

بنادر مهم کشور عمان

کشور عمان دارای 3 بندر دریایی و 2 بندر صنعتی میباشد که این بنادر به صنعت حمل و نقل و تجارت بین المللی کمک شایانی کرده است .

1.بندر دقم

2.بندر سلطان قابوس مسقط

3.بندر صحار

4.بندرصلاله

5.بندرخصب

که در این مقاله میخواهیم به طور خلاصه بندر سلطان قابوس مسقط را توضیح داده که یکی از مهمترین بندر های کشور عمان برای تجارت های بین المللی میباشد.

سلطان قابوس عمان

بندر سلطان قابوس مسقط عمان

بندر سلطان قابوس مسقط اولین و مهمترین بندر برای تجارت با کشور عمان میباشد که از تجهیزات پیشرفته ای برای حمل و نقل در این بندر استفاده شده .

بندر سلطان قابوس در خلیج  عرب قرار گرفته از نظر موقعیت جغرافیایی مکانی ایده آل برای تجارت بین الملل و به خصوص برای شبه جزیره هند و قاره آسیا می باشد .

امکانات مهم بندر سلطان قابوس مسقط

  1. لنگرگاه اختصاصی برای پهلو گرفتن کشتی ها
  2. امکانات ناوبری
  3. فضای بسیار مناسب برای نگه داری از بارها
  4. تجهیزات مدرن جابجایی کانتینر ها و حمل بار
  5. امکانات ترمینال کروز
  6. فناوری های روز دنیا در حمل و نقل و جابجایی
  7. خدمات ویژه بندرگاه

جمع بندی

در کل میتوان گفت که این بندر در کشور عمان یکی از مهمترین بندر ها میباشد که هم از نظر امکانات و تجهیزات مدرن حرف اول را در منطقه میزند که شرکت انوار العالم العصریه (خلیج لاین ) با همکاری مناسب و کشتی های اختصاصی روابط خوبی با این بندر داشته و میتواند بارهای کانتیر خودروهای شخصی شما را به بهترین نحو از بندر عباس به بندر سلطان قابوس انتقال دهد و تجربه خوبی را برای شما رقم بزند .

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *