جذابیت های مسقط ، عمان

مسقط عمان

مسقط

مارتا توچی ، روزنامه نگار مستقل ، عکاس و مسافر بی باک می گوید: “من همیشه به رمز و راز مسقط عمان جلب می شدم ، که غالباً در سایه زرق و برق و جذابیت دبی نزدیک است.”وی می گوید: “به نظر می رسید که این شهر ساحلی در خلیج فارس زیبایی سنت های باستانی را که ممکن است در سایر کشورهای مدرن تر خلیج فارس وجود داشته باشد ، مهار می کند.”

توچی یکی از سه زن بنیانگذار Naya Traveller است ، یک شرکت سفارشی که سفرهای غوطه وری ، اغلب به مناطق عجیب و غریب و خارج از مسیر را مدیریت می کند. این شرکت از سال 2016 سفرهای متنوعی را به منطقه ارائه داده است اما توچی هرگز فرصتی برای دیدار از مسقط نداشته است تا زمانی كه شرایط غیرمعمول اتفاق افتاد.در اوایل سال جاری ، در اوج بیماری همه گیر COVID-19 ، توچی در حال ملاقات با والدین خود در بارسلونا بود که وقتی دید خود در اروپا گیر افتاده است و نتوانست به خانه خود به آمریکای جنوبی برگردد . او یک فکر کرد و ، فهمید که به عنوان دارنده گذرنامه اروپایی ، اگر حداقل دو هفته در خارج از اتحادیه اروپا بماند ، می تواند به آنجا برود.وی همچنین فهمید که سلطنت عمان امسال ویزای 14 روز ورود رایگان را برای تشویق به بازگشت گردشگری راه اندازی کرده است.توچی قصد داشت به دبی و سپس به صلاله ، پاسگاه صلح آمیز در سواحل جنوبی عمان در مرز یمن ، پرواز کند و آنجا به مدت یک هفته در قرنطینه ماند. وی پس از یک تست منفی PCR ، آزادانه به داخل عمان سفر کرد و از فرصت استفاده کرد و به مسقط پرواز کرد.

برخی از مکانهای دیدنی مسقط که نباید از دیدن آنها غافل شد؟

مارتا توچی: مسقط پایگاه فوق العاده ای است که می توان از آن مکان های مختلف دیدنی و دیدنی را جستجو کرد. این مکان پر از میراث و فرهنگ باستانی است ، جایی که بناهای دیدنی مانند مسجد بزرگ سلطان قابوس (تنها مسیری که اجازه ورود غیرمسلمانان در خاورمیانه را می دهد) ، خانه اپرای سلطنتی ، بیت الزبیر و موزه های بیت الباراندا دیدگاه های بسیار ارزشمندی را ارائه می دهند به تاریخ و فرهنگ سلطنت ، و قصه های افسانه ای منطقه از یک دوره گذشته که در شاهکارهای ادبی مانند سندباد و هزار و یک شب ثبت شده است.در داخل مسقط ، شهر قدیمی Muttrah مکان مورد علاقه من برای کاوش در میراث سنتی فرهنگ عمانی بود. در بندر ، قایق های سنتی Dhow در حالی که قرنیز در ساحل دندانه دار خط کشیده است ، فاصله می گیرند و به عنوان نقطه ورود به سوغ باستانی عمل می کنند.برخلاف سوق های موجود در مراکش یا قاهره ، سوغ متتره قدیمی صلح آمیز و بی اعتبار احترام است. در حالی که هنر مبادله کالا ضروری است ، مغازه داران ملایم و دعوت کننده هستند – ویژگی منحصر به فرد مهمان نوازی عمان. این یک تجربه جادویی و بی دغدغه را رقم می زند: همانطور که رایحه سوزاندن کندر مردم را به خود جلب می کند ، شما می توانید به راحتی زمان خود را از دست دهید ، اشیا منحصر به فرد و خرده ریز از سراسر جهان پیدا کنید. بهترین چیز این است که در اینجا ، منطقی است زیرا مسقط یکی از مهمترین بندرهای باستانی بود ، جایی که دریانوردان و بازرگانانی که از نقاط چین ، هند یا شاخ آفریقا سفر می کردند ، برای مبادله کالا با کندر نفیس به دریا می روند ، که فقط در عمان رشد می کند.با ماشین (خیره کننده) 1.5 ساعت رانندگی از مسقط ، نیزاوا ، شاید قدیمی ترین شهر سلطان نشین عمان باشد که قدمت آن به قرن 6 یا 7 برمی گردد. این شهر با دیوارهای باستانی دارای یک استحکامات حفاظت شده از یونسکو است که در دامنه کوههای با شکوه الحجر واقع شده است.

درباره فرهنگ عمان چه بینشی کسب کردید؟

توچی: سلطان قابوس محبوب عمان طرفدار مدرن سازی بی اندازه نبود. بلکه مصمم بود که بهترین جامعه سنتی عمان را حفظ کند و در عین حال جامعه را در چارچوبی مدرن قرار دهد. با بازدید از موزه های تاریخ مسقط و مکالمه های طولانی مدت با افراد مختلف ، متوجه شدم که هر تاریخ از عمان مدرن در دو فصل نوشته شده است: “قبل از سلطان قابوس” و “پس از سلطان قابوس”. در دوران مدرن ، هیچ رهبری به سرعت جامعه را از قرون وسطایی نزدیک به مدرنیته و کشوری را از بی اهمیت بودن در منطقه خود به یک واسطه و صلح ساز شناخته شده جهانی تبدیل نکرده است.هنگامی که سلطان قابوس در دهه 1970 رهبری عمان را بر عهده گرفت ، این کشور به عنوان یک کشور قبیله ای و دامدار باقی ماند و از نظر زیرساخت ها و توسعه بسیار کم بود. در این زمان ، فقط سه مدرسه ، دو بیمارستان و حدود شش مایل راه آسفالته وجود داشت. سلطان جدید اهداف خود را مبنی بر استفاده از ثروت نفتی تازه كشور برای توسعه عمان به كشوری كه معتقد بود شایسته افرادش است اعلام كرد.طی 50 سال آینده ، قابوس عمان را به کشوری کاملاً پیشرفته و مدرن با مراقبت های بهداشتی و درمانی با کیفیت تبدیل کرد و سیستم حقوقی را برای اعطای حقوق بیشتر به مردم ، رفع تبعیض و میانجیگری در نزاع های همسایگان مدرن کرد. این امر به پیشبرد زیرساخت های مستحکم گردشگری جهانی کمک می کند. در این دوره از رشد سریع اقتصادی و اجتماعی ، معروف به “رنسانس عمانی” ، قابوس نگران بود که عمان فرهنگ و شخصیت خود را از دست بدهد و مراقبت ویژه ای را برای پرورش یک هویت ملی قوی عمان ، که امروز در سراسر کشور پرشور و قابل لمس است ، انجام داد.

.عمان – با وجود تمام پیشرفت ها و مدرنیزاسیون هایی که از سال 1970 توسط سلطان انجام شده است – باقی مانده است. به عنوان یک ملت ، عمان یکی از نخستین پذیرندگان اسلام در زمان حیات حضرت محمد بود ، و همچنان پایه و اساس آئین های مذهبی و آداب و رسوم اجتماعی است.به دلیل میراث دریایی و اهمیت آن به عنوان یک بندر تجاری عمده از زمان های بسیار قدیم ، عمان کنونی یک ملت بسیار متنوع از نظر فرهنگی و بردبار است و بسیاری از مفاهیم خارجی را به عنوان خود تصور می کند. این بیشتر از طریق غذاهای محلی قابل مشاهده است ، جایی که غذای “عمانی” خالص وجود ندارد ، اما ترکیبی التقاطی از کرایه سنتی خاورمیانه است که با ادویه های خارجی هند و آفریقای شرقی تقویت می شود. این امر در لباس سنتی به ویژه برای آقایان مشهور است ، که غذای سنتی عرب را با کلاه سر دوزی رنگارنگ بنام کوما که اصالتاً از زنگبار است جفت می کنند.برای مسافرانی مانند من ، بازدید از عمان فرصتی نادر برای من فراهم آورد تا از نزدیک با روح دیرین خاورمیانه آشنا شوم و با اصطلاح واقعی جهان جهان عرب را از بین ببرم ، بدون آنکه توجه گردشگران انبوه یا تجدد طلبی های بیش از حد را تحریک کند. .

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *