سفیر عمان :سفر اعلیحضرت سعودی یک جهش کیفی برای 2 کشور خواهد بود

عربستان

مسقط:

سفیر سلطنت در KSA گفت: سفر اعلیحضرت سلطان هیثم بن طارق به پادشاهی عربستان سعودی نشانه ای عمیق در مورد روابط دو کشور دارد.

اعلیحضرت سید فیصل بن ترکی آل سعید ، سفیر السلطنه در پادشاهی عربستان سعودی ، تأیید می کنند که دیدار اعلیحضرت از برادرش ، خادم الحرمین مسجد مقدس ، ملک سلمان بن عبدالعزیز ، از اهمیت بسیاری برخوردار است.

اعلیحضرت در بیانیه ای به خبرگزاری عمان گفتند که دیدار دو رهبر یک جهش کیفی برای دو کشور و مردم آن خواهد بود ، و تأکید کرد که مرز زمینی که دو کشور را به هم متصل می کند در تسهیل حرکت مستقیم زمین ، چه در سطح تجاری یا سطح جنبش پرسنل.

گزارشی از طرف وزارت اقتصاد نشان می دهد که سرمایه گذاری عربستان در سلطنت به چند بخش اقتصادی و تولیدی تقسیم شده است و سه بخش اصلی شامل تجارت ، ساخت و ساز و خدمات ، علاوه بر بخشهای دیگر مانند حمل و نقل ، بهداشت ، صنعت و نفت و گاز.

این گزارش نشان می دهد که 1079 شرکت سعودی با حجم سرمایه گذاری ثبت شده بیش از 188 میلیون OMR تا پایان سال 2020 در سلطنت سرمایه گذاری کرده اند. ارزش صادرات عمانی به عربستان سعودی در سال گذشته حدود 493.2 میلیون OMR یا 4.9 درصد از کل صادرات عمانی به جهان بوده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *