ایران و عمان خط جدید حمل کانتینر را راه اندازی کردند

حمل کانتینر

به گزارش ایرنا ، به نقل از رئیس سازمان ارتقا Trade تجارت ایران (TPO) ، تهران و ایران و عمان خط حمل و نقل جدید کانتینری را برای حمل و نقل کالا بین شهر بندری بندرعباس و بندر سلطان قابوس در جنوب ایران راه اندازی کردند.

به گفته حمید زادبوم ، خطی که از روز شنبه بطور رسمی آغاز به کار کرد قرار است برای حمل محموله های کانتینری ، عمدتا میوه و سبزیجات ، بین دو کشور استفاده شود.ایران و عمان برای تقویت حمل و نقل دریایی بین دو کشور در دسامبر سال 2019 توافق نامه همکاری دریایی امضا کرده بودند.

بر اساس این توافق نامه ، بازرگانان و بازرگانان ایرانی می توانند با همتایان عمانی خود تعامل سازنده داشته و خطوط حمل و نقل منظم بین دو کشور برقرار شود ، در حالی که دو طرف همچنین متعهد شدند که امکانات استفاده از بنادر یکدیگر را فراهم کنند.ایران و عمان پیش از این چهار خط حمل و نقل مستقیم بین بنادر دو کشور راه اندازی کرده اند.

اولین مسیر حمل و نقل بین دو کشور در مارس 2015 بین بندرعباس ایران و صحران عمان به بهره برداری رسید.بعداً در دسامبر 2016 ، دو همسایه مسیرهای حمل و نقل مستقیم از دو بندر عمانی به بندر شهید باهنر ایران را افتتاح کردند.در دسامبر 2017 ، دو کشور خط حمل و نقل دیگری را برای اتصال شهر بندری خرمشهر ایران به بندر عمار صحار راه اندازی کردند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *